Hur började mitt hästintresse?

Första gången jag red var jag väldigt liten. Det var på en B ponny som heter Ronja. Fast då var jag också rädd för hästar och tvekade men sedan satt jag upp. Då blev det skritt och trav , med ledare. Sen tyckte jag att det var roligt så jag började rida mer hemma hosmin kompis och sedan började jag gå i söndarsgruppen och då var min favorit häst Albin. Sedan började jag i en fast grupp och lite senare blev min favorit häst Spott och Dante.
Och då började jag hoppa med Dante och Spot jätte mycket! Sedan var det första gången så vi skulle galoppera på lina. Då fick jag Ayla och jag tyckte hon var så gosig och snäll att rida så då blev det min favorit häst.
Den första hästen jag galopperade på lina med :) Sedan så skulle vi galoppera på en långsida och sedan blev det längre och längre. Och efter 2 år jag hade ridit så kom det en ny häst som heter Bull! Jag gick in och hälsade och tyckte att den hästen var jätte snäll! Så jag ´var den första som red han i min ridgrupp och då skulle vi galoppera när jag hade han , så när vi galopperade så blev jag kär i hans galopp! Och jag började rida han mer och mer :)
Och sen kom Bobby. Då hälsade jag också på han och tyckte att han var jätte mysig. Så jag började rida han och Bull 'extra' . Men sen så släppte jag Bobby en stund. Och så hopptävlade jag med Bull i 50 cm , första gången och då kom jag felfri och andra gången hoppade jag 60 med han och då van jag :) Så nu har jag ridit Bull mer än 70 gånger! Jag har gjort allt med han! Och Bobby ska jag börja rida mer och mer nu men jag har gjort det ganska mycket. Så nu har jag varit med på 4 ridläger. Tre utav dom ridlägrena har jag haft Bull och Kommit på jätte bra plats på hopptävlingar och sköhetstävlingar. Och jag har vunnit mycket med Bull! Och skött om han super mycket! Jag älskar er båda , ni är super!


Kommentarer
Postat av: Sigbjornelena

thank-you for the good and valuable information on your site

2011-10-10 @ 12:46:05
URL: http://sigbjornelena.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0